Vaak Gestelde Vragen

Hulp nodig? Het volgende zou een oplossing moeten bieden voor de meeste problemen die je ondervindt.

Algemene hulp

  1. Hoe werkt WeMatch?
  2. Wat is het verschil tussen een lid en een abonnee?
  3. Is het gratis? Of zit er een addertje onder het gras?
  4. Waarom kan ik geen berichten versturen?
  5. Wordt mijn privacy gerespecteerd?
  6. Wordt de inhoud gecensureerd?

Login-hulp

  1. Ik weet mijn login-gegevens niet meer. Hoe vind ik die terug?
  2. Kan ik mijn wachtwoord veranderen?

Profiel-hulp

  1. Waarom moet ik een profiel aanmaken om de site te gebruiken?
  2. Moet ik betalen om een profiel te kunnen maken?
  3. Hoe maak ik een profiel aan?
  4. Kan ik mijn gebruikersnaam veranderen?
  5. Hoe pas ik mijn profiel aan?
  6. Kan ik mijn profiel verbergen voor alle andere gebruikers?
  7. Kan mijn profiel bekeken worden door gebruikers van jullie andere dating sites?
  8. Hoe verwijder ik mijn profiel?

Foto-hulp

  1. Hoe kan ik een foto toevoegen?
  2. Verschijnt mijn foto automatisch bij mijn profiel?
  3. Zijn er specifieke regels voor het toevoegen van foto's?
  4. Waarom is mijn foto verwijderd?

Zoek-hulp

  1. Zoeken, hoe doe ik dat?
  2. Hoe kan ik een specifieke gebruikersnaam vinden?
  3. Waarom hebben mijn zoekopdrachten geen resultaat?
  4. Wat wordt bedoeld met 'Best passend'?
  5. Hoe kan ik het lijstje 'Best passend' wat minder uitgebreid laten worden?
  6. Hoe voeg ik waarderingen en aanmerkingen toe?
  7. Hoe kan ik aanmerkingen/waarderingen bekijken die ik heb opgeslagen? Hoe kan ik aanmerkingen/waarderingen bekijken die ik heb opgeslagen?
  8. Hoe moet ik een aanmerking of waardering toevoegen?

Contact opnemen met andere leden

  1. Hoe neem ik contact op met andere leden?
  2. Kan ik iemand ook een bericht sturen zonder altijd eerst naar de pagina van die persoon te moeten gaan?
  3. Krijgt de andere persoon al mijn gegevens te zien?
  4. Ik heb een bericht van een andere gebruiker gekregen. Hoe kan ik antwoorden?
  5. Moet ik geabonneerd zijn om berichten te ontvangen?
  6. Ik ontvang liever geen berichten in mijn eigen inbox. Kunnen jullie daar iets aan doen?
  7. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik geen berichten meer ontvang van een specifieke bezoeker?

Geld-hulp

  1. Wat kost een abonnement op WeMatch?
  2. Is het veilig om mijn kredietkaart details op de site in te geven?
  3. Wat krijg ik te zien op mijn creditcard-uittreksel?
  4. Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?
  5. Ik heb nog niet alle krediet van mijn abonnement gebruikt, maar ik wil wel mijn profiel verwijderen. Krijg ik het restant terugbetaald?
  6. Blijft mijn profiel zichtbaar wanneer mijn abonnement verlopen is?

Mobiele Hulp

  1. Wat is het adres van de mobiele versie van WeMatch?
  2. Heb ik toegang tot het internet via mijn mobiel toestel?
  3. I heb al een WeMatch profiel, kan ik het gebruiken op de mobiele versie van WeMatch?
  4. Zijn er extra kosten wanneer je de mobiele versie van WeMatch bekijkt?
  5. Heb ik op mijn mobiel toestel ook toegang tot de gewone website?
  6. Hoe markeer ik de mobiele versie van WeMatch?
  7. Is de mobiele versie hetzelfde als de gewone website?
  8. Is de mobiele versie van WeMatch beschikbaar op alle netwerken?
  9. Hoe kan ik verdere ondersteuning krijgen over de mobiele versie van WeMatch?
  10. Waarom kan ik mijn Populaire Profielen en Matches niet bekijken?

Antwoorden

Algemene hulp

Hoe werkt WeMatch?

WeMatch biedt je een veilige en anonieme manier om leuke mensen te vinden en om met hen te communiceren. In het kort: kies een gebruikersnaam (een schuilnaam of alias) en maak een profiel aan waarin je jezelf omschrijft en waarin je aangeeft naar wat voor persoon en type relatie je op zoek bent. Je kunt de profielen van anderen bekijken door de site te doorzoeken en zij kunnen op hun beurt ook jouw profiel zien. Wanneer je iemand ziet die jou interesseert, dan kan je via de site een bericht sturen naar zijn/haar gebruikersnaam. Dit bericht wordt naar hun email adres gestuurd vanuit jouw profiel. Je echte naam en email adres worden nooit getoond. Omgekeerd kan je ook berichten van andere leden ontvangen in je email inbox. Deze berichten komen vanuit hun gebruikersnaam, dus niet vanuit hun echt email adres; op die manier wordt de privacy van beide partijen beschermd. Wanneer je daar klaar voor bent, dan kan je de andere gebruiker je werkelijke contactgegevens sturen. We raden je aan onze richtlijnen voor veilig online daten te lezen.

Wat is het verschil tussen een lid en een abonnee?

Iedereen die een profiel aanmaakt is lid. Om berichten te kunnen sturen moet je een betaald abonnement nemen.

Is het gratis? Of zit er een addertje onder het gras?

Lid worden is gratis. Leden kunnen alle onderdelen van de site gebruiken, en naamloze berichten ontvangen. Om meer dan 5 ontvangen berichten te kunnen lezen per maand en om zelf persoonlijke berichten te kunnen versturen, dien je geabonneerd te zijn. Onze abonnementstarieven zijn heel voordelig, neem dus zeker een kijkje op de pagina Abonneren.

Waarom kan ik geen berichten versturen?

Om berichten te kunnen versturen moet je geabonneerd zijn. Kijk eens op onze abonnementspagina voor de tarieven.

Wordt mijn privacy gerespecteerd?

Uiteraard! We geven jouw gegevens nooit aan andere leden of gebruiken jouw gegevens nooit voor andere doeleinden zonder jouw toestemming. Je vindt alle details in ons privacy beleid.

Wordt de inhoud gecensureerd?

Als stelregel niet. We treden niet op als politieagent. Maar we behouden ons wel het recht voor om onacceptabele profielen te verbergen, te verwijderen of aan te passen. We behouden ons onder andere het recht voor om profielen te verwijderen wanneer ze:

  • Contactgegevens bevatten zoals email adressen, ICQ-nummers, telefoonnummers, adressen, enz.
  • Illegaal zijn, m.a.w.: jonger dan 18 jaar, of contact zoeken met personen jonger dan 18 jaar.
  • Racistische uitlatingen bevatten, of beledigend zijn voor andere groeperingen of religies.

Kijk eens naar onze gebruiksvoorwaarden voor meer details.

Naar boven

Login-hulp

Ik weet mijn login-gegevens niet meer. Hoe vind ik die terug?

Eenvoudig! Klik gewoon op Wachtwoord vergeten, vul het formulier in om een e-mail te ontvangen met daarin een herinnering aan je gebruikersnaam en een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Als je lid bent geworden met je sociaal network account, klik dan op de bijhorende knop en meld je aan met je sociaal netwerk gegevens. Als je nog steeds problemen ervaart, neem dan contact met ons op.

Kan ik mijn wachtwoord veranderen?

Ja. Ga naar de Basisgegevens-pagina van je profiel en volg de instructies.

Naar boven

Profiel-hulp

Waarom moet ik een profiel aanmaken om de site te gebruiken?

Je kan de site doorzoeken zonder een profiel aan te maken. Om het volledige profiel van een lid te zien moet je echter zelf lid worden en een profiel aanmaken. Denk eraan, lid worden is gratis!

Moet ik betalen om een profiel te kunnen maken?

Nee. Om een profiel aan te maken moet je alleen gratis lid worden; het is enkel nodig om betalend lid te worden wanneer je berichten naar andere leden wilt sturen.

Hoe maak ik een profiel aan?

Als je nog geen lid bent, begin dan met gratis lid van WeMatch te worden. Wanneer je al lid bent, klik je gewoon op Profiel.

Kan ik mijn gebruikersnaam veranderen?

Ja. Ga naar de Basisgegevens pagina van je profiel en volg de instructies.

Hoe pas ik mijn profiel aan?

Ga naar Profiel en volg de instructies.

Kan ik mijn profiel verbergen voor alle andere gebruikers?

Ja. Ga naar de Mijn voorkeuren-pagina van je profiel en verander 'zichtbaar' in 'verborgen'. Je kunt dit op elk gewenst moment weer terug aanpassen.

Kan mijn profiel bekeken worden door gebruikers van jullie andere dating sites?

Van het moment dat je een profiel aanmaakt op een van onze sites, is het onze missie om zoveel mogelijk mensen te vinden die bij jou passen. Als onderdeel van dit proces kan jouw profiel ook verschijnen op andere, zorgvuldig gekozen dating sites die beheerd worden door The Dating Lab. Maar denk eraan dat ons matching systeem al onze leden helpt om geschikte profielen te vinden; jouw profiel kan dus wel door leden van een andere dating site gezien worden, meestal gebeurt dit enkel wanneer jullie een wederzijdse match zijn.

Hou er rekening mee dat alle berichten die je via ons systeem ontvangt, op de normale manier in je profiel-inbox zullen verschijnen.

Neem ons privacy beleid op de site door voor meer informatie over hoe we jouw persoonlijke gegevens zoals je volledige naam of contact details beschermen.

Hoe verwijder ik mijn profiel?

Ga naar de Basisgegevens-pagina van je profiel en klik op de link 'Profiel verwijderen'. Belangrijk: Deze handeling kan niet worden teruggedraaid en zal al jouw gegevens op de site wissen. Wanneer je een abonnement hebt dat nog niet volledig verlopen is, dan zal ook je krediet verwijderd worden. Het is niet mogelijk dit restant terugbetaald te krijgen of te laten overhevelen naar een eventueel nieuw profiel dat je aanmaakt. Wanneer je het niet zeker weet, dan raden we aan om je profiel te 'verbergen' op de pagina 'Voorkeuren' onder 'Profiel'.

Naar boven

Foto-hulp

Hoe kan ik een foto toevoegen?

Ga naar Mijn foto's en volg de instructies.

Verschijnt mijn foto automatisch bij mijn profiel?

Nee. Alle nieuw toegevoegde foto's moeten eerst bekeken en goedgekeurd worden door onze supportploeg voordat ze gepubliceerd worden. Hetzelfde geldt voor al toegevoegde foto's wanneer je je 'eerste foto' verandert. Foto's worden over het algemeen binnen de 24 uur bekeken, maar dit kan soms iets langer zijn wanneer er erg veel foto's worden toegevoegd of in het weekend, omdat we dan minder personeel ter beschikking hebben.

Zijn er specifieke regels voor het toevoegen van foto's?

Ja. Je foto moet een JPEG-, GIF-, PNG-, BMP, TIFF- of PCX-bestand zijn en mag niet groter dan 4096 kB zijn. Er zit geen limiet op de afmetingen van het bestand. Wij zulen de afmetingen aanpassen wanneer het te groot is. Kijk voor verdere aanwijzingen hier: Mijn foto's.

Waarom is mijn foto verwijderd?

Je foto mag door ons verwijderd worden wanneer het niet aan onze eisen voldoet, wanneer de foto obsceen is, een bekend persoon weergeeft of wanneer er een copyright op de foto rust (cartoons/comics)

Naar boven

Zoek-hulp

Zoeken, hoe doe ik dat?

Om snel en eenvoudig te zoeken: formuleer je wensen op Snel zoeken en klik op 'ok'. Voor uitgebreider zoeken: kijk eens op de Zoeken pagina.

Hoe kan ik een specifieke gebruikersnaam vinden?

Heel eenvoudig! Gebruik de Zoeken op naam pagina in het Zoeken-gedeelte, geef de gebruikersnaam op -of een deel ervan- en klik op 'ok'.

Waarom hebben mijn zoekopdrachten geen resultaat?

Je gebruikt waarschijnlijk een te precieze zoekopdracht. Probeer ze iets ruimer te maken. Wanneer je een blonde Ethiopische tandartsassistente zoekt, die vloeiend Oud-Noors spreekt, 1m89 groot is en op de Malediven woont, is de kans dat je veel gaat vinden niet zo groot.....

Wat wordt bedoeld met 'Best passend'?

'Best passend' zijn andere leden wiens profielen het meest overeenkomen met jouw wensen die je in jouw Mijn ideaal-pagina hebt gedefinieerd. Onze zoekmachine werkt wat dat betreft in twee richtingen, dus leden zullen alleen in jouw 'Best passend'-lijstje terechtkomen wanneer jouw profiel ook met hun wensen overeenkomt.

Hoe kan ik het lijstje 'Best passend' wat minder uitgebreid laten worden?

Zorg dat je profiel zo compleet mogelijk is en dat je eigen wensen niet tè algemeen zijn. Als je bijvoorbeeld hebt ingesteld dat jouw ideale partner een vrouw is tussen 18 en 80 jaar, die om het even waar in de wereld woont, dan zal de zoekfunctie niet opleveren wat je écht zoekt. Het is dus vooral een kwestie van de juiste balans te vinden tussen niet te algemeen en niet te specifiek. Je kan trouwens -naast het instellen van je voorkeuren- ook aangeven hoe belangrijk die voorkeur voor jou is.

Hoe voeg ik waarderingen en aanmerkingen toe?

Om notes en/of waarderingen toe te voegen ga dan gewoon naar het profiel van de gebruiker ga verder naar beneden juist onder de foto's blok en daar zal je de Notes en Waarderingen optie vinden.

Hoe kan ik aanmerkingen/waarderingen bekijken die ik heb opgeslagen? Hoe kan ik aanmerkingen/waarderingen bekijken die ik heb opgeslagen?

Om jou aanmerkingen en/of waarderingen die je hebt opgeslagen te bekijken , log dan in ga naar " Zoek" - "Meer" of "Waarderingen" Om jou aanmerkingen en/of waarderingen die je hebt opgeslagen te bekijken , log dan in ga naar " Zoek" - "Meer" of "Waarderingen"

Hoe moet ik een aanmerking of waardering toevoegen?

Om een aanmerking toe te voegen of om een waardering te wijzigen die je hebt gegeven ga dan makkelijkheidhalve naar het profiel van de gebruiker rol naar beneden tot onder de foto's blokkeren optie- druk op de" voeg aanmerking toe" link om de aanmerking te plaatsen of te verwijderen. Om de waardering te verwijderen klik je gewoon op het aantal sterretjes dat je wil geven aan die gebruiker. Om je waardering te verwijderen klik je op de ruimte juist voor de eerste ster.

Naar boven

Contact opnemen met andere leden

Hoe neem ik contact op met andere leden?

Wanneer je iemands profiel bekijkt, zal je een 'Neem contact op met hem (of haar)' link zien. Klik op deze link, geef je bericht op in het tekstveld en klik op versturen.

Kan ik iemand ook een bericht sturen zonder altijd eerst naar de pagina van die persoon te moeten gaan?

Ja. Voeg de ander toe aan je favorieten op Mijn Favorieten door op de 'Voeg toe aan Favorieten'-link te klikken. In het vervolg ga je gewoon meteen naar Mijn Favorieten en klik op de 'Neem contact op'-link naast de gebruikersnaam.

Krijgt de andere persoon al mijn gegevens te zien?

Nee! Het bericht dat je verstuurt bevat alleen jouw gebruikersnaam, jouw bericht en korte instructies voor het antwoorden. Bekijk ons privacy-beleid voor meer details.

Ik heb een bericht van een andere gebruiker gekregen. Hoe kan ik antwoorden?

Het gemakkelijkste is om gewoon op de link in de e-mail te klikken. Die brengt je meteen naar het profiel van de betreffende persoon. Daar kun je dan de 'Neem contact op'-link gebruiken om te antwoorden. Let wel: je moet wel abonnee zijn om een bericht te kunnen sturen.

Moet ik geabonneerd zijn om berichten te ontvangen?

Nee. Ook als je geen abonnement hebt kun je berichten ontvangen. Alleen om te versturen moet je een abonnement hebben.

Ik ontvang liever geen berichten in mijn eigen inbox. Kunnen jullie daar iets aan doen?

We raden je aan om een gratis email adres aan te maken bij een mailprovider zoals Hotmail en dit email adres te gebruiken in je profiel. Let wel: er is een nadeel verbonden aan het gebruik van een gratis email account. Sommige providers de-activeren accounts die een tijd lang niet gebruikt worden. In dat geval kunnen emails die andere leden jou gestuurd hebben, verloren gaan. Bovendien kunnen wij jouw profiel verbergen of verwijderen wanneer onze emails meerdere keren niet afgeleverd kunnen worden.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik geen berichten meer ontvang van een specifieke bezoeker?

Klik op de link naar hun profiel in de e-mail die je hebt ontvangen, of gebruik de Zoeken op naam-functie om andere leden te zoeken, en gebruik dan de 'Blokkeren'-link onder hun foto. Wanneer ze in de toekomst dan nog eens contact met je opnemen, zullen ze een berichtje te zien krijgen dat je ze hebt geblokkeerd en dat ze geen contact meer met je op kunnen nemen. Denk eraan dat alleen jij de blokkade kan opheffen.

Naar boven

Geld-hulp

Wat kost een abonnement op WeMatch?

We hebben een hele reeks interessante aanbiedingen. Kijk eens op onze abonnements-pagina voor meer info.

Is het veilig om mijn kredietkaart details op de site in te geven?

Ja. Betalingen met kredietkaart worden verwerkt door onze betaalpartner WorldPay. WorldPay is wereldwijd een van de grootste en meest gerespecteerde verwerkers van betalingen per kredietkaart. Al jouw kaartgegevens worden gecodeerd voor maximale beveiliging tijdens de overdracht via het internet. Bovendien bewaren wij geen gegevens van jouw kredietkaart op onze site.

Wat krijg ik te zien op mijn creditcard-uittreksel?

Betalingen zullen getoond worden als een aankoop bij Dating Lab Ltd. - dit is het bedrijf dat de site beheert.

Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?

Ja, wanneer je een abonnement neemt met een credit-card of een debit-card dan zal die opnieuw gefactureerd worden op het einde van je eerste abonnementsperiode. Wanneer je echter een andere betaalmethode gebruikt, of je de automatische vernieuwingsovereenkomst annuleert voordat het abonnement afloopt, of voor iemand een cadeau-abonnement koopt, dan zul je niet opnieuw gefactureerd worden. Je kunt je overeenkomst voor automatische vernieuwing van je abonnement makkelijk annuleren door naar de Abonneren pagina te gaan. Voor meer info over automatische annulering klik je hier.

Ik heb nog niet alle krediet van mijn abonnement gebruikt, maar ik wil wel mijn profiel verwijderen. Krijg ik het restant terugbetaald?

Nee. Ongebruikte kredieten worden niet terugbetaald. Het verwijderen van je profiel resulteert in het kwijtraken van alle eventuele kredieten.

Blijft mijn profiel zichtbaar wanneer mijn abonnement verlopen is?

Ja. Je zult wel weer een nieuw abonnement moeten nemen wanneer je in de toekomst weer contact met anderen wilt opnemen.

Naar boven

Mobiele Hulp

Wat is het adres van de mobiele versie van WeMatch?

http://m.dating.nieuwsblad.be (opgelet: zonder www.) is the adres van de mobiele versie van WeMatch.

Heb ik toegang tot het internet via mijn mobiel toestel?

De meeste nieuwe mobieltjes bieden toegang tot het internet aan maar dit varieert per model. Als je niet zeker bent, neem dan contact op met jouw mobiele netwerkprovider voor advies.

I heb al een WeMatch profiel, kan ik het gebruiken op de mobiele versie van WeMatch?

Indien je reeds beschikt over eenWeMatch profiel, kan je deze bereiken via je mobiele toestel. Het zal mogelijk zijn voor je om berichten,Favorieten en Fans te bekijken op net dezelfde wijze als je zou inloggen op je home computer.

Zijn er extra kosten wanneer je de mobiele versie van WeMatch bekijkt?

Afhankelijk van je mobiele contract, kunnen er bepaalde kosten zijn voor het gebruiken van het internet op je mobiele toestel. Aub denk eraan dat deze meestal verwijzen naar 'data' toeslagen van jouw mobiele network service provider en zal je deze mogelijke toeslagen moeten bevestigen alvorens toegang trachten te maken op de mobiele versie van WeMatch.

WeMatch zal geen extra kosten aanrekenen om de mobiele site te gebruiken.

Heb ik op mijn mobiel toestel ook toegang tot de gewone website?

Ja, je hebt nog steeds toegang tot http://dating.nieuwsblad.be wanneer je surft op onze mobiele versie. Een link naar de gewone website kan je onderaan de pagina vinden. Maar aangezien de mobiele versie van WeMatch geoptimaliseerd is voor gebruik op mobiele toestellen, raden we jou dan ook aan om deze versie te gebruiken.

Hoe markeer ik de mobiele versie van WeMatch?

Na het typen van het adres http://m.dating.nieuwsblad.be (zonder www.), highlight je simpelweg de link en kies vervolgens de 'bookmark', 'voeg bookmark toe' of 'favorieten' optie op jouw mobiele toestel. Dit zal een link bewaren op de mobiele versie van WeMatch, naar je bookmarks/favorieten en zal het je eenvoudig maken om deze de volgende keer weer te vinden.

Is de mobiele versie hetzelfde als de gewone website?

De mobiele versie bevat het grootste deel van de kenmerken en functionaliteit van de reguliere WeMatch Website. Enkele van de meer geavanceerde functies (bv Geavanceerde Opzoeking, Bewaarde Opzoeking) zijn enkel beschikbaar via de reguliere Website.

Is de mobiele versie van WeMatch beschikbaar op alle netwerken?

Ja, doch enkele operatoren kunnen je vragen om te registreren dat je ouder bent dan 18 alvorens deze je toelating geven tot de datingsites. Indien er twijfel is, controleer dan aub je mobiele network service provider.

Hoe kan ik verdere ondersteuning krijgen over de mobiele versie van WeMatch?

Indien je het antwoord op je vraag niet vind in de FAQ sectie, antwoord dan 'ja' waneer men je vraagt of je de FAQ gelezen hebt. Je zal een contacteer ons formulier aangeboden krijgen waarin je je vraag in detail kan beschrijven.

Waarom kan ik mijn Populaire Profielen en Matches niet bekijken?

Sommige handsets hebben de 'automatische herlaad' optie van webpagina's uitgeschakeld. je mobiel toestel zou je moeten toelaten om deze optie op "aan" te plaatsen via de pagina setting menu.

Naar boven

Schrijf je gratis in