Veel gestelde vragen

Hulp nodig? Het volgende zou een oplossing moeten bieden voor de meeste problemen die je ondervindt.

Algemene hulp

Hoe werkt WeMatch?

WeMatch biedt je een veilige en anonieme manier om leuke mensen te vinden en om met hen te communiceren. In het kort: kies een gebruikersnaam (een schuilnaam of alias) en maak een profiel aan waarin je jezelf omschrijft en waarin je aangeeft naar wat voor persoon en type relatie je op zoek bent. Je kunt de profielen van anderen bekijken door de site te doorzoeken en zij kunnen op hun beurt ook jouw profiel zien. Wanneer je iemand ziet die jou interesseert, dan kan je via de site een bericht sturen naar zijn/haar gebruikersnaam. Dit bericht wordt naar hun email adres gestuurd vanuit jouw profiel. Je echte naam en email adres worden nooit getoond. Omgekeerd kan je ook berichten van andere leden ontvangen in je email inbox. Deze berichten komen vanuit hun gebruikersnaam, dus niet vanuit hun echt email adres; op die manier wordt de privacy van beide partijen beschermd. Wanneer je daar klaar voor bent, dan kan je de andere gebruiker je werkelijke contactgegevens sturen. We raden je aan onze richtlijnen voor veilig online daten te lezen.

Wat is het verschil tussen een lid en een abonnee?

Iedereen die een profiel aanmaakt is lid. Maar om bijvoorbeeld persoonlijk berichten te kunnen versturen, moet je een abonnement nemen.

Is het gratis? Of zit er een addertje onder het gras?

Lid worden is gratis. Leden kunnen alle onderdelen van de site gebruiken, en naamloze berichten ontvangen. Om zelf een gesprek te kunnen initiëren, dien je geabonneerd te zijn. Onze abonnementstarieven zijn heel voordelig, neem dus zeker een kijkje op de pagina Abonneren.

Waarom kan ik geen berichten versturen?

Om persoonlijke berichten te kunnen versturen moet je geabonneerd zijn. Op de pagina Abonneren vind je een overzicht van onze tarieven.

Wordt mijn privacy gerespecteerd?

Uiteraard! We geven jouw gegevens nooit aan andere leden of gebruiken jouw gegevens nooit voor andere doeleinden zonder jouw toestemming. Je vindt alle details in ons privacy beleid.

Wordt de inhoud gecensureerd?

Als stelregel niet. Maar we behouden ons wel het recht voor om ongepaste profielen te verbergen, te verwijderen of aan te passen. We behouden ons onder andere het recht voor om profielen te verwijderen wanneer ze:

  • Contactgegevens bevatten zoals email adressen, ICQ-nummers, telefoonnummers, adressen, enz.
  • Illegaal zijn, m.a.w.: jonger dan 18 jaar, of contact zoeken met personen jonger dan 18 jaar.
  • Racistische uitlatingen bevatten, of beledigend zijn voor andere groeperingen of religies.

Kijk onze gebruiksvoorwaarden na voor meer details.

Login-hulp

Ik weet mijn login-gegevens niet meer. Hoe vind ik die terug?

Heel eenvoudig! Klik op Wachtwoord vergeten, te vinden net onder de aanmeldingsvakjes, vul het formulier in om een e-mail te ontvangen met daarin je gebruikersnaam en een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Als je lid bent geworden met je sociaal network account, klik dan op de bijhorende knop en meld je aan met je sociaal netwerk gegevens. Als je nog steeds problemen ervaart, neem dan contact met ons op.

Kan ik mijn wachtwoord veranderen?

Ja. Klik op Profiel (bovenaan rechts op elke pagina). Ga naar de Account gegevens pagina en volg de instructies voor het aanpassen van je profiel.

Hoe kan ik uitloggen?

Je kan je uitloggen vanop elke pagina op de site door te klikken op Profiel (bovenaan rechts op elke pagina) en dan op Uitloggen.

Profiel-hulp

Waarom moet ik een profiel aanmaken om de site te gebruiken?

Je kan de site doorzoeken zonder een profiel aan te maken. Om het volledige profiel van een lid te zien moet je echter zelf lid worden en een profiel aanmaken. Denk eraan, lid worden is gratis!

Moet ik betalen om een profiel te kunnen maken?

Nee. Om een profiel aan te maken moet je alleen gratis lid worden; het is enkel nodig om betalend lid te worden wanneer je berichten naar andere leden wilt sturen.

Hoe maak ik een profiel aan?

Als je nog geen lid bent, begin dan met gratis lid van WeMatch te worden. Wanneer je al lid bent, klik je gewoon op Profiel aanpassen.

Kan ik mijn gebruikersnaam veranderen?

Ja. Klik op Profiel (bovenaan rechts op elke pagina). Ga naar Account gegevens en volg de instructies voor het bewerken.

Hoe pas ik mijn profiel aan?

Klik op Profiel (bovenaan rechts op elke pagina). Ga naar Profiel aanpassen en volg de instructies voor het bewerken.

Kan ik mijn profiel verbergen voor andere leden?

Ja. Ga naar de Voorkeuren-pagina van je profiel en verander 'zichtbaar' in 'verborgen'. Je kan dit op ieder moment terug veranderen.

Kan mijn profiel bekeken worden door leden van jullie andere dating sites?

Van het moment dat je een profiel aanmaakt op een van onze sites, is het onze missie om zoveel mogelijk mensen te vinden die bij jou passen. Als onderdeel van dit proces kan jouw profiel ook verschijnen op andere, zorgvuldig gekozen dating sites die beheerd worden door The Dating Lab. Maar denk eraan dat ons matching systeem al onze leden helpt om geschikte profielen te vinden; jouw profiel kan dus wel door leden van een andere dating site gezien worden, meestal gebeurt dit enkel wanneer jullie een wederzijdse match zijn.

Hou er rekening mee dat alle berichten die je via ons systeem ontvangt, op de normale manier in je profiel-inbox zullen verschijnen.

Neem ons privacy beleid op de site door voor meer informatie over hoe we jouw persoonlijke gegevens zoals je volledige naam of contact details beschermen.

Hoe verwijder ik mijn profiel?

Ga naar de Account gegevens-pagina van je profiel en klik op de link 'Profiel verwijderen'. Belangrijk: Deze handeling kan niet worden teruggedraaid en zal al jouw gegevens op de site wissen. Wanneer je een abonnement hebt dat nog niet volledig verlopen is, dan zal ook je krediet verwijderd worden. Het is niet mogelijk dit restant terugbetaald te krijgen of te laten overhevelen naar een eventueel nieuw profiel dat je aanmaakt. Wanneer je het niet zeker weet, dan raden we aan om je profiel te 'verbergen' op de pagina 'Voorkeuren' onder 'Profiel'.

Foto-hulp

Hoe kan ik een foto toevoegen?

Ga naar Mijn foto's en volg de instructies.

Verschijnt mijn foto meteen bij mijn profiel?

Nee. Voordat ze gepubliceerd worden op de site, worden alle foto's nagekeken door ons team. Normaal gebeurt deze doorlichting heel snel maar soms kan er een kleine wachttijd ontstaan - vooral wanneer het erg druk is op de site, of op zon- of feestdagen.

Zijn er specifieke regels voor het toevoegen van foto's?

Ja. Je foto moet een JPEG-, GIF-, PNG-, BMP, TIFF- of PCX-bestand zijn en mag niet groter dan 8192 kB zijn. Er zit geen limiet op de afmetingen van het bestand. Wij zulen de afmetingen aanpassen wanneer het te groot is. Kijk voor verdere aanwijzingen hier: Foto hulp.

Waarom werd mijn foto verwijderd?

Je foto kan verwijderd worden wanneer hij niet aan onze technische eisen voldoet, wanneer de foto obsceen is, een bekend persoon weergeeft of wanneer er een copyright op de foto rust (bijv. cartoons/comics)

Hoe nodig ik iemand uit om mijn privé-foto's te bekijken?

Open het profiel van de persoon die je wilt uitnodigen en klik op 'Meer' (het '...' -symbool). Selecteer 'Uitnodigen om foto's op uitnodiging te bekijken'.

Zoek-hulp

Zoeken, hoe doe ik dat?

Om snel en eenvoudig te zoeken: vul een aantal vereisten in op de pagina Snel zoeken en klik op 'ok'. Meer uitgebreid zoeken kan op de pagina Zoeken.

Hoe kan ik een specifiek lid terugvinden?

Heel eenvoudig! Gebruik de Zoeken op gebruikersnaam pagina in het Zoeken-gedeelte, geef de gebruikersnaam op -of een deel ervan- en klik op 'ok'.

Waarom heb ik weinig of geen zoekresultaten?

Waarschijnlijk zijn jouw vereisten tè nauwkeurig. Probeer om iets flexibeler te zijn bij het instellen van jouw criteria; maak bijvoorbeeld de leeftijdscategorie iets ruimer of zoek binnen een grotere straal van je woonplaats. Als je bijvoorbeeld een man van 40-42 jaar zoekt, met blauwe ogen en krulhaar, die vegetariër is en vloeiend Noors spreekt en binnen 5 km van je thuis woont ... dan is de kans groot dat je maar weinig of geen profielen voorgesteld krijgt!

Wat is een 'Match'?

Een 'Match' is een lid van wie het profiel voldoet aan de vereisten die jij hebt opgegeven op de pagina Mijn ideaal. Ons Match-algoritme werkt in twee richtingen; leden worden dus alleen als een 'Match' voorgesteld wanneer ook jij aan hun vereisten voldoet.

Hoe kan ik mijn Matches verfijnen?

Zorg dat je profiel zo compleet mogelijk is en dat je eigen wensen niet tè algemeen zijn. Als je bijvoorbeeld hebt ingesteld dat jouw ideale partner een vrouw is tussen 18 en 80 jaar, die om het even waar in de wereld woont, dan zal de zoekfunctie niet opleveren wat je écht zoekt. Het is dus vooral een kwestie van de juiste balans te vinden tussen niet te algemeen en niet te specifiek. Je kan trouwens -naast het instellen van je voorkeuren- ook aangeven hoe belangrijk die voorkeur voor jou is.

Hoe kan ik iemand toevoegen aan mijn Favorieten?

Je voegt iemand toe aan je Favorieten door te klikken op het 'hartje'. Je vindt dit icoontje naast het enveloppe-icoontje in je zoekresultaten. Of wanneer je het profiel opent, dan vind je het hart-icoontje onder de profielfoto en gebruikersnaam. Klik nogmaals op hetzelfde icoontje om iemand te verwijderen uit je lijst van Favorieten.

Hoe kan ik zien wanneer iemand voor het laatst online was?

Het is heel nuttig om te weten wanneer iemand zich voor het laatst heeft ingelogd. Als je de site gebruikt op je mobiel of tablet, klik dan op het info-icoontje ('i') - te vinden naast het Favorieten-icoontje in je zoekresultaten, of rechts van het match % wanneer je een profiel opent. Als je de site op je PC gebruikt, dan wordt de laatste inlog datum automatisch weergegeven.

Kan ik een ongewenste Fan of Match verwijderen?

Ja, dat kan. Klik in het overzicht van je Fans of Matches op het kruisje ('X') rechts bovenaan in het voorgestelde profiel.

Hoe voeg ik waarderingen en aanmerkingen toe?

Open het profiel en ga naar het kader met de Match informatie: klik daar op de vijf sterren om een waardering te geven of om een opmerking bij te voegen.

Hoe kan ik aanmerkingen/waarderingen bekijken die ik heb opgeslagen? Hoe kan ik aanmerkingen/waarderingen bekijken die ik heb opgeslagen?

Profielen waaraan je een waardering hebt gegeven of een opmerking hebt bijgevoegd, kan je terugvinden door te klikken op Connecties en dan op 'Mijn waarderingen' of 'Aantekeningen'.

Hoe moet ik een aanmerking of waardering toevoegen?

Open het profiel en ga naar het kader met de Match informatie: klik daar op de vijf sterren om een waardering te geven of om een opmerking bij te voegen. Om een waardering te verwijderen, klik juist vòòr de eerste ster.

Contact opnemen met andere leden

Hoe neem ik contact op met andere leden?

Wanneer je iemands profiel bekijkt, zal je een 'Neem contact op met hem (of haar)' link zien. Klik op deze link, geef je bericht op in het tekstveld en klik op versturen.

Krijgt de andere persoon mijn gegevens te zien?

Nee. De ontvanger van jouw bericht krijgt alleen je gebruikersnaam te zien, jouw bericht en uitleg over hoe ze kunnen antwoorden. Bekijk ons privacy-beleid voor meer details.

Ik heb een bericht van een andere gebruiker gekregen. Hoe kan ik antwoorden?

Klik op de link in de email die je hebt ontvangen, die brengt jou meteen bij het bericht. Denk eraan, je hebt een abonnement nodig om te kunnen antwoorden - tenzij de verzender van het bericht een Premium abonnement heeft.

Moet ik geabonneerd zijn om berichten te ontvangen?

Nee, ook zonder abonnement zal je berichten ontvangen. Maar om een bericht te kunnen beantwoorden, dien je geabonneerd te zijn - tenzij de verzender van het bericht een Premium abonnement heeft.

Ik ontvang liever geen berichten in mijn eigen inbox. Kunnen jullie daar iets aan doen?

We raden je aan om een gratis email adres aan te maken bij een mailprovider zoals Hotmail en dit email adres te gebruiken in je profiel. Let wel: er is een nadeel verbonden aan het gebruik van een gratis email account. Sommige providers de-activeren accounts die een tijd lang niet gebruikt worden. In dat geval kunnen emails die andere leden jou gestuurd hebben, verloren gaan. Bovendien kunnen wij jouw profiel verbergen of verwijderen wanneer onze emails meerdere keren niet afgeleverd kunnen worden.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik geen berichten meer ontvang van een specifieke bezoeker?

Klik op de link naar hun profiel in de e-mail die je hebt ontvangen, of gebruik de Zoeken op naam-functie om andere leden te zoeken, en gebruik dan de 'Blokkeren'-link onder hun foto. Wanneer ze in de toekomst dan nog eens contact met je opnemen, zullen ze een berichtje te zien krijgen dat je ze hebt geblokkeerd en dat ze geen contact meer met je op kunnen nemen. Denk eraan dat alleen jij de blokkade kan opheffen.

Hoe weet ik of een verstuurd bericht gelezen werd?

Wanneer het bericht verstuurd is, zie je één vinkje en de tijdstempel. Van zodra het gelezen is, worden twee vinkjes weergegeven.

Hoe kan ik berichten verwijderen van leden met wie ik niet langer contact heb?

Het is niet mogelijk om berichten definitief te verwijderen. Wèl kan je berichten die je niet langer wilt zien archiveren. Je doet dit door te klikken op Meer ('...') en dan de optie Archiveren te kiezen wanneer je een conversatie bekijkt. Of klik op het kruisje dat je rechts van elke conversatie vindt in het overzicht op de pagina Berichten. Gearchiveerde berichten vind je terug door op het tabblad 'Gearchiveerde berichten' te klikken in het onderdeel Berichten. Je kan gearchiveerde berichten terugplaatsen in je 'Recente berichten' door de dezelfde stappen als hierboven te volgen.

Hulp bij het abonneren

Wat kost een abonnement op WeMatch?

We hebben een hele reeks interessante aanbiedingen. Kijk eens op onze abonnements-pagina voor meer info.

Is het veilig om mijn kredietkaart details op de site in te geven?

Ja. Betalingen met kredietkaart worden verwerkt door onze betaalpartner WorldPay. WorldPay is wereldwijd een van de grootste en meest gerespecteerde verwerkers van betalingen per kredietkaart. Al jouw kaartgegevens worden gecodeerd voor maximale beveiliging tijdens de overdracht via het internet. Bovendien bewaren wij geen gegevens van jouw kredietkaart op onze site.

Wat krijg ik te zien op mijn creditcard-uittreksel?

Betalingen zullen getoond worden als een aankoop bij Dating Lab Ltd. - dit is het bedrijf dat de site beheert.

Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?

Ja, wanneer je een abonnement neemt met een credit-card of een debit-card dan zal die opnieuw gefactureerd worden op het einde van je eerste abonnementsperiode. Wanneer je echter een andere betaalmethode gebruikt, of je de automatische vernieuwingsovereenkomst annuleert voordat het abonnement afloopt, of voor iemand een cadeau-abonnement koopt, dan zul je niet opnieuw gefactureerd worden. Je kunt je overeenkomst voor automatische vernieuwing van je abonnement makkelijk annuleren door naar de Abonneren pagina te gaan. Voor meer info over automatische annulering klik je hier.

Ik heb nog niet alle krediet van mijn abonnement gebruikt, maar ik wil wel mijn profiel verwijderen. Krijg ik het restant terugbetaald?

Nee. Ongebruikte kredieten worden niet terugbetaald. Het verwijderen van je profiel resulteert in het kwijtraken van alle eventuele kredieten.

Blijft mijn profiel zichtbaar wanneer mijn abonnement verlopen is?

Ja. Je zult wel weer een nieuw abonnement moeten nemen wanneer je in de toekomst weer contact met anderen wilt opnemen.